ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 8

6 лютого 2008 року

10 год. 00 хв.

м. Київ,

 вул. Садова, 3а

кім. 416

 

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Пилипишин В.П., Черноморов О.М, Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Матвієнко А.С.

Відсутні:  - Каськів В.В., Поживанов М.О., Льовочкін С.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату: завідувач секретаріату Комітету Негода В.А., заступник завідувача секретаріату Малюга А.В., головні консультанти: Бережницький Я.В., Данилюк О.А., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., старші консультанти: Дмитрук Л.В., Шкуріна Л.Б.

 

Запрошені:

 

Зарубінський О.О. - народний депутат України;

Ставнійчук М.І. - заступник Глави Секретаріату Президента України-Представник Президента України у Конституційному Суді України;

Репринцев В.Ф. - Керівник Служби державних нагород та геральдики Секретаріату Президента України;

Бузало В.Й. - заступник Керівника Служби державних нагород та геральдики Секретаріату Президента України;

Антонюк В.М. - завідувач відділу Служби забезпечення зв'язків з Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів України;

Богашева Н.В. -  Заступник міністра юстиції України;

Неколяк О.В. - Директор Департаменту конституційного права Міністерства юстиції України;

Толкачов І.В. - начальник відділу по взаємодії з Верховної Радою України Міністерства регіонального розвитку та будівництва;

Матвіїшин О.Я. - заступник начальника Управління регіональної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Лебединська О.Ю. - головний спеціаліст Управління регіональної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Фулей Т.І. - координатор з питань адміністративної реформи Програми сприяння Парламенту України;

Олійниченко В.Г. - Завідувач відділу організаційної роботи з регіонами Управління по зв"язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування;

Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління);

Бач Б.Ф. - міський голова м. Новояворівське Яворівського району Львівської області;

Винокурова Л.В. - член виконавчого комітету Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області;

Моісеєв А.З. - начальник відділу льотного забезпечення АНТК ім.О.К.Антонова, льотчик-випробувач.

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

***

I.

1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

2. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (щодо заснування ордена Свободи та медалі "За врятоване життя") (р.№1144, друге читання)

3. Про пропозиції Президента України до Закону "Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (р.№0865, перехідний з V скликання)

4. Про проект Закону про внесення змін до законів України про вибори щодо подолання виборчого бар'єру (р. № 1269, н.д. Зарубінський О.О.)

5. Про проект Постанови Верховної Ради України «Про уточнення найменування міста Новояворівське Яворівського району Львівської області».

6. Про проект Постанови Верховної Ради України «Про присвоєння найменування населеному пункту Запорізького району Запорізької області».

ІI.

7. Про проект Закону про внесення змін та доповнень до деяких законів України (щодо забезпечення прав та можливостей жінок і чоловіків у виборчому процесі) (р.№1232, н.д. Томенко М.В., Бондаренко О.Ф.)

8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" (щодо мови поширення інформації) (р.№1078, н.д. Колесніченко В.В.)

 

III.

9. Про інформацію н.д. Матвієнка А.С. щодо захисту інтересів громад трьох районів міста Вінниці.

10. Про План роботи Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на період другої сесії Верховної Ради України шостого скликання (лютий-липень 2008 року).

 

***

СЛУХАЛИ: Інформацію Голови Комітету О.Омельченка про запропонований порядок денний засідання Комітету та пропозиції до нього. Голова Комітету запропонував включити до переліку питань порядку денного такі питання:

- про Програму діяльності Кабінету Міністрів України "Український прорив: для людей, а не політиків" та про проект Постанови про схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Український прорив: для людей, а не політиків" (реєстр. №1360);

- у розділі «Різне» розглянути звернення Асоціації міст України та громад, Української асоціації місцевих та регіональних влад щодо виходу з кризової ситуації, яка склалася у системі державних закупівель;

- за пропозицією Секретаря Комітету С.Гордієнка включити до порядку денного та переглянути висновок Комітету по законопроекту «Про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (р.№1313);

- за проханням ініціатора - н.д. О.Зарубінського законопроект «Про внесення змін до законів України про вибори щодо подолання виборчого бар'єру»,  р.№1269 розглянути першим в порядку денному.

В обговоренні питання взяли участь: присутні члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

погодитись з пропозиціями Голови Комітету;

затвердити питання порядку денного засідання.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 10 народних депутатів.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону України Про внесення змін до законів України про вибори щодо подолання виборчого бар’єру (реєстр. №1269).

Доповідач наголосив, що підкомітет підтримує ідею, запропоновану в законопроекті, проте вважає недоцільним внесення окремих змін до Законів України "Про вибори народних депутатів України", "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" і пропонує авторові приєднатися до роботи, що буде проводитись Комітетом з комплексного вдосконалення виборчого законодавства.

В обговоренні питання взяли участь: присутні члени Комітету, Н.В.Богашева.

О.О.Зарубінський презентував основні моменти законопроекту, а саме: що для проходження виборчого бар’єру політична партія (блок) повинні набрати три відсотки від тих голосів виборців, які визнано дійсними, відчуживши з цієї процедури підрахунку бюлетені, що визнано недійсними. Такий підхід пропонується реалізувати шляхом запровадження нової категорії – «виборці, які здійснили волевиявлення» – тобто такі, що проголосували за одну із партій (блоків) та ті, що не підтримали жодного з кандидатів.

О.Б. Боднар зауважила, що виборче законодавство потребує вдосконалення, потрібно працювати над виборчим кодексом України. Вона підтримала ідею, запропоновану в законопроекті, проте сказала, що вважає за доцільне підвищення виборчого бар’єру.  Перший заступник Голови Комітету підтримала проект рішення підкомітету.

Ю.Б. Ключковський підтримав ідею, запропоновану в законопроекті, проте, висловив до нього окремі зауваження та зазначив, що законопроект потребує доопрацювання. Він підтримав проект рішення, поданий  підкомітетом.

Н.В.Богашева наголосила, що Міністерство юстиції України схвалює ідею автора.

  УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати ідею, запропоновану автором законопроекту, щоб при встановленні відсотка голосів виборців, поданих за кожен виборчий список на виборах народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад, визначальною була загальна кількість голосів виборців, які проголосували за одну із партій (блоків) або не підтримали жодного з кандидатів, без врахування бюлетенів, що визнано недійсними.

2. Вважати недоцільним внесення окремих змін до Законів України "Про вибори народних депутатів України" та "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", які потребують комплексного вдосконалення.

3. Врахувати проект Закону України Про внесення змін до законів України про вибори щодо подолання виборчого бар’єру (реєстр. №1269 від 24.12.2007) під час роботи над комплексним вдосконаленням виборчого законодавства та запропонувати автору законопроекту - народному депутату України Зарубінському О.О. взяти участь у цій роботі.

 ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 8 народних депутатів, «проти» - С.Гордієнко “утримався” - О.Омельченко

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових виборів сільських, селищних, міських голів. 

Доповідач повідомив, що станом на 6 лютого 2008 року для розгляду на засіданні Комітету підготовлено 17 проектів постанов щодо призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних та міських голів у зв’язку з достроковим припиненням їх повноважень за таких підстав:

Новочернещинського сільського голови Філоненко Н.Г. (Новочернещинська сільрада Сахновщинського району Харківської області) у зв’язку зі смертю,

Мовчанського сільського голови Барчишена В.С. (Мовчанська сільрада Жмеринського району Вінницької області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Городищенського сільського голови Войчака І.С. (Городищенська сільрада Козівського району Тернопільської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Підзамочківського сільського голови Дячека О.Е. (Підзамочківська сільрада Бучацького району Тернопільської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Возилівського сільського голови Павлюка Я.М. (Возилівська сільрада Бучацького району Тернопільської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Халеп’янського сільського голови Коваленка С.М. (Халеп’янська сільрада Обухівського району Київської області) у зв’язку зі смертю ,

Білоусівського сільського голови Шлеєнкової В.С. (Білоусівська сільрада Вознесенського району Миколаївської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Єрмолівського сільського голови Козлової С.В. (Єрмолівська сільрада Баштанського району Миколаївської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Брониківського сільського голови Стрільчука В.Т. (Брониківська сільрада Волинського району Житомирської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Майданського сільського голови Юртина М.І. (Майданська сільрада Міжгірського району Закарпатської області) у зв’язку зі смертю,

Гіркополонківського сільського голови Синюка М.О. (Гіркополонківська сільрада Луцького району Волинської області) за рішенням місцевого референдуму,

Новофедорівського селищного голови Чабанової Г.К. (Новофедорівська селищрада Сакського району Автономної Республіки Крим) за рішенням ради,

Наддніпрянського селищного голови Стрельченка В.С. (Наддніпрянська селищрада Херсонської міськради Херсонської області) у зв’язку зі смертю,

Демуринського селищного голови Дудника В.О. (Демуринська селищрада Межівського району Дніпропетровської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Новогродівського міського голови Морозова І.Т. (Новогродівська міськрада Донецької області) у зв’язку зі смертю,

Яремчанського міського голови Палійчука М.В. (Яремчанська міськрада Івано-Франківської області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою,

Кам’янець-Подільського міського голови Мазурчака О.В. (Кам’янець-Подільська міськрада Хмельницької області) за власним бажанням у зв’язку із поданою заявою.

Доповідач також поінформував присутніх про підготовлені документи з даного питання, які дозволяють підтримати рішення відповідного підкомітету рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори зазначених сільських, селищних та міських голів на неділю 20 квітня 2008 року.

В обговоренні питання взяли участь: присутні члени Комітету.

Ю.Б. Ключковський зауважив, що Законом України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» встановлено найменший часовий проміжок, який повинен бути від дня призначення позачергових місцевих виборів до дня їх проведення - 70 днів. У зв’язку з цим народний депутат запропонував не призначати позачергові місцеві вибори на дні великих релігійних свят, а призначати їх на пізнішу дату.

УХВАЛИЛИ:

1.Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:

Новочернещинського сільського голови (Новочернещинська сільрада Сахновщинського району Харківської області) ,

Мовчанського сільського голови (Мовчанська сільрада Жмеринського району Вінницької області),

Городищенського сільського голови (Городищенська сільрада Козівського району Тернопільської області),

Підзамочківського сільського голови (Підзамочківська сільрада Бучацького району Тернопільської області),

Возилівського сільського голови (Возилівська сільрада Бучацького району Тернопільської області),

Халеп’янського сільського голови (Халеп’янська сільрада Обухівського району Київської області),

Білоусівського сільського голови (Білоусівська сільрада Вознесенського району Миколаївської області),

Єрмолівського сільського голови (Єрмолівська сільрада Баштанського району Миколаївської області),

Брониківського сільського голови (Брониківська сільрада Волинського району Житомирської області),

Майданського сільського голови (Майданська сільрада Міжгірського району Закарпатської області),

Гіркополонківського сільського голови (Гіркополонківська сільрада Луцького району Волинської області),

Новофедорівського селищного голови (Новофедорівська селищрада Сакського району Автономної Республіки Крим),

Наддніпрянського селищного голови (Наддніпрянська селищрада Херсонської міськради Херсонської області),

Демуринського селищного голови (Демуринська селищрада Межівського району Дніпропетровської області),

Новогродівського міського голови (Новогродівська міськара Донецької області),

Яремчанського міського голови (Яремчанська міськрада Івано-Франківської області),

Кам’янець-Подільського міського голови (Кам’янець-Подільська міськрада Хмельницької області).

на неділю 20 квітня 2008 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

 ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 8 народних депутатів, “утримався” – Ю.Ключковський, «не голосував» - А.Матвієнко.

Рішення прийнято.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний повідомив Комітет про звернення Білоріченської селищної територіальної виборчої комісії Лутугинського району Луганської області про здійснені нею заходи з підготовки до проведення позачергових виборів Білоріченського селищного голови 16 березня 2008 року відповідно до Постанови Верховної Ради України від 28 грудня 2007 року № 101 - VI “Про призначення позачергових виборів Білорічненського селищного голови (Білорічненська селищна рада Лутугинського району Луганської області)”.

У зв’язку з тим, що на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України Омельченком О.О., Ключковським Ю.Б. та Подгорним С.П. подано проект Постанови Про призначення позачергових виборів Білоріченського селищного голови (Білоріченська селищрада Лутугинського району Луганської області) (реєстр. № 1358-5 від 16.01.2008), яким пропонується призначити відповідні позачергові вибори на 30 березня 2008 року, Білоріченська селищна територіальна виборча комісія просить розглянути питання щодо відкликання зазначеного проекту Постанови та внесення відповідних змін до Постанови Верховної Ради України від 28 грудня 2007 року № 101 - VI “Про призначення позачергових виборів Білорічненського селищного голови (Білорічненська селищна рада Лутугинського району Луганської області)”

В обговоренні питання взяли участь: присутні члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Доручити суб’єктам права законодавчої ініціативи - народним депутатам України Омельченку О.О., Ключковському Ю.Б. та Подгорному С.П. внести на заміну проекту Постанови Про призначення позачергових виборів Білоріченського селищного голови (Білоріченська селищрада Лутугинського району Луганської області) новий проект Постанови Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України від 28 грудня 2007 року № 101 - VI “Про призначення позачергових виборів Білорічненського селищного голови (Білорічненська селищна рада Лутугинського району Луганської області)”, яким рекомендувати Верховній Раді України у зазначеній Постанові слова «Білорічненського», «Білорічненська» замінити відповідно словами «Білоріченського», «Білоріченська».

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 10 народних депутатів.

 

Рішення прийнято.  

3.    

СЛУХАЛИ: Інформацію Секретаря Комітету С.Гордієнка про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (щодо заснування ордена Свободи та медалі "За врятоване життя") (р.№1144, друге читання)

С.Гордієнко повідомив, що за дорученням Голови Верховної Ради України підкомітет з питань державного будівництва розглянув, підготовлений до другого читання проект Закону України про внесення змін до Закону «Про державні нагороди України» щодо заснування ордена Свободи та медалі «За врятоване життя» (реєстр. №№1144) та пропозиції суб’єктів права законодавчої ініціативи до нього і пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України при розгляді в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому з певними застереженнями.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати, М.І.Ставнійчук, В.Ф. Репринцев, В.Й. Бузало, В.М.Антонюк.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» щодо заснування ордена Свободи та медалі «За врятоване життя» (реєстр. № 1144) при розгляді в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому (порівняльна таблиця додається).

2. Звернутися до Комісії державних нагород та геральдики при Президентові України з пропозицією прийняти рішення щодо повторного проведення всеукраїнського конкурсу на розробку проекту знака ордена Свободи після прийняття в цілому в сесійній залі зазначеного проекту Закону з урахуванням  зауважень та пропозицій, висловлених народними депутатами під час його обговорення.

3. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України Боднар О.Б.

 

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 7 народних депутатів, «проти» - С.Гордієнко, О.Черноморов,  «не голосував» - А.Матвієнко

 

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: Інформацію Секретаря Комітету С.Гордієнка про Пропозиції Президента України до Закону "Про внесення змін до статті 10 Закону України "Про державні нагороди України" (р.№0865, перехідний з V скликання)

Доповідач нагадав, що змінами до Закону передбачається доповнити перелік почесних звань України, встановлений статтею 10 Закону України “Про державні нагороди України”, п’ятьма новими званнями, а саме: “Заслужений геолог України”, “Заслужений льотчик України”, “Заслужений льотчик-випробувач України”, “Заслужений працівник курортів України”, “Заслужений працівник місцевого самоврядування України”. Таким чином, запроваджуються почесні звання для представників окремих категорій працівників - геологів, льотчиків, льотчиків-випробувачів, працівників курортів та працівників місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати, М.І.Ставнійчук, В.Ф. Репринцев, В.Й. Бузало, В.М.Антонюк, А.З. Моісеєв.

М.І. Ставнійчук наголосила, що запропоновані зміни не відповідають галузевому принципу системи почесних звань, закріпленому в частині другій статті 10 Закону України “Про державні нагороди України”, якою встановлено, що почесні звання присвоюються особам, які працюють у відповідній галузі економічної та соціально-культурної сфери. Крім того, такі нововведення звужують значення самої державної нагороди як вищої форми відзначення громадян за видатні заслуги у розвитку економіки, науки, культури, соціальної сфери (стаття 1 Закону). Для відзначення ж професійних досягнень законодавством передбачено класи, ранги, категорії, відомчі відзнаки. До того ж існуюча система державних нагород передбачає широкий спектр нагород, серед яких 38 почесних звань України. Це дозволяє повною мірою реалізувати права громадян на нагородження за особисті заслуги перед Україною.

Народні депутати України О.М. Черноморов, С.В. Гордієнко, М.Ф. Трайдук не підтримали пропозицію Президента України щодо відхилення проекту Закону України “Про внесення змін до статті 10 Закону України “Про державні нагороди України, оскільки, введення заслужених звань, зокрема, "Заслужений працівник місцевого самоврядування України” дозволить належним чином відзначити видатні заслуги працівників місцевого самоврядування України, сприятиме підвищенню престижу роботи в органах місцевого самоврядування та визнанню ролі місцевого самоврядування у розбудові демократичної держави.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України погодитися з пропозиціями Президента України до Закону «Про внесення змін до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (реєстр.№0865) та відхилити зазначений Закон.

2. Визначити доповідачем від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України заступника Голови Комітету, народного депутата України Ключковського Ю.Б.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 7 народних депутатів, «проти» - О.М.Черноморов, С.В.Гордієнко, М.Ф.Трайдук

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: Інформацію Секретаря Комітету С.Гордієнка про подання Львівської обласної ради щодо перейменування міста Новояворівське Яворівського району Львівської області.

Доповідач повідомив, що підкомітетом розглянуто подання Львівської обласної ради щодо перейменування м. Новояворівське на м.Новояворівськ та ознайомив членів Комітету з висновками фахівців філологічного факультету Львівського національного університету ім. Івана Франка щодо мовної коректності і можливості такого перейменування. Запропонував підтримати прохання Львівської обласної ради та рекомендувати Верховній Раді України перейменувати місто, прийнявши відповідну Постанову.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати, Матвіїшин О.Я., Олійниченко В.Г.

О.Б. Боднар наголосила на прийнятності постановки питання Львівською обласною радою перед Верховною Радою України, його обґрунтованості та висловилася на підтримку перейменування та пропозиції підкомітету з цього приводу.

О.Я. Матвіїшин просив звернути увагу на необхідність обов’язкового експертного висновку спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань географічних назв при розгляді питань адміністративно-територіального устрою, що, на його думку, випливає із Закону України “Про географічні назви”.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до п.29 частини першої ст. 85 Конституції України перейменувати місто Новояворівське Яворівського району Львівської області на місто Новояворівськ, прийнявши відповідну постанову.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання Секретарю Комітету, народному депутату України С. Гордієнку.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 10 народних депутатів.

 

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: Інформацію Секретаря Комітету С.Гордієнка про проект Постанови Верховної Ради України «Про присвоєння найменування населеному пункту Запорізького району Запорізької області».

В обговоренні питання взяли участь: присутні члени Комітету, Матвіїшин О.Я.,Олійниченко В.Г., Винокурова Л.В.

 Доповідач повідомив про клопотання Запорізької обласної ради перед Верховною Радою України про присвоєння найменування «село Хортиця» населеному пункту Запорізького району Запорізької області та нагадав про відповідні положення Конституції України, згідно з якими це питання належить до компетенції парламенту. С.Гордієнко висловив свою точку зору щодо неможливості використання слова «Хортиця» в назві села, оскільки воно вже використано в назві острова Хортиця, який є надбанням всього українського народу.

Л.В.Винокурова поінформувала про обставини виникнення питання з моменту, коли Долинська сільська рада стала надавати дозволи громадянам на індивідуальне житлове будівництво. Інформувала про причини, що спонукали сільську раду вийти з клопотанням до місцевих рад вищих рівнів щодо присвоєння населеному пункту назви «село Хортиця». Відповіла на запитання членів Комітету стосовно правових, історичних, географічних, демографічних, економічних чинників вибору саме такої назви.

Ю.Б.Ключковський звернув увагу на відсутність документації, що підтверджує існування нового поселення, матеріалів, якими б розкривалося просторове розташування навколишніх сіл, міста Запоріжжя, річки Дніпро у їх взаємозв’язку із цим поселенням та власне островом Хортиця, назву якого планується передати назві нового села. Вказав на ту обставину, що збудовані будинки і вулиці можна просто вважати частиною села Долинське, незважаючи на їхню віддаленість від центру села. Навів приклади розташованих навколо Києва населених пунктів, де теж немає суцільної забудови, але це не завадить вважати таку сукупність будинків і їх груп єдиним селом чи селищем.

В.Г.Олійниченко наголосив, що в нинішніх умовах, коли села в Україні зникають з карти держави сотнями внаслідок вимирання населення, утворення нового села можна лише вітати. Потрібно йти назустріч проханню людей і дати йому назву. Однак власне над назвою слід серйозно поміркувати, оскільки йдеться про використання слова, яке тісно пов’язане з історією розвитку української нації та її державності.

УХВАЛИЛИ:

Дати протокольне доручення Секретаріату Комітету підготувати звернення до Запорізької обласної ради з пропозицією надіслати повноважного представника для участі в засіданні Комітету при розгляді питання щодо найменування населеного пункту, а також забезпечити підготовку графічних матеріалів з картою-схемою місцевості, витягом із Генерального плану міста Запоріжжя в частині, прилеглій до населених пунктів Долинської сільської ради.

 

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 10 народних депутатів.

Рішення прийнято.

 

 

7.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення змін та доповнень до деяких законів України (щодо забезпечення прав та можливостей жінок і чоловіків у виборчому процесі) (р.№1232, н.д. Томенко М.В., Бондаренко О.Ф.)

С.Подгорний повідомив, що запропоновані проектом зміни є позитивними діями, що спрямовані на усунення дисбалансу між можливостями жінок  і  чоловіків реалізовувати рівні права, надані їм Конституцією, можливість застосування яких передбачена чинним законодавством (Закон України “Про забезпечення рівних прав та можливостей  жінок і чоловіків). Завданням законопроекту є створення додаткових умов для забезпечення рівного доступу жінок і чоловіків до участі у прийнятті рішень на рівні законодавчої влади та органів місцевого самоврядування.

В обговоренні питання взяли участь : присутні члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне за результатами розгляду Верховною Радою України в першому читанні проект Закону України Про внесення змін та доповнень до деяких законів України (щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у виборчому процесі) (реєстр.№1232 від 13.12.2007) прийняти за основу.

2. Звернутися до Комітету Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, щоб при підготовці висновку щодо зазначеного законопроекту Комітет рекомендував Верховній Раді України прийняти його за основу та доручити доопрацювати його з урахуванням зауважень і пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести на розгляд Верховної Ради України у другому читанні Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, до предметів відання якого належать питання виборчого законодавства.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян - народному депутату України Подгорному С.П.

 

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 10 народних депутатів.

  Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдука М.Ф. про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації" (щодо мови поширення інформації) (р.№1078, н.д. Колесніченко В.В.)

М. Трайдук повідомив, що на думку суб’єкта права законодавчої ініціативи основним завданням запропонованого проекту Закону є вдосконалення правового регулювання відносин щодо поширення інформації про діяльність органів влади державною, регіональною мовами та мовами меншин. Пропонується встановити, що інформація про діяльність органів державної влади в обов’язковому порядку поширюється державною мовою та регіональною мовою, мовою меншин, якщо така інформація стосується адміністративно-територіальних одиниць, на території яких такі мови використовуються, а інформація про діяльність органів місцевого самоврядування в будь-якому випадку поширюється державною мовою, регіональною мовою та мовою меншин, які використовуються на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

В обговоренні питання взяли участь : присутні члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1.  Не підтримувати законопроект про внесення змін до Закону  України “Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації” (реєстр.№1078) та запропонувати Комітету з питань свободи слова та інформації при підготовці висновку рекомендувати Верховній Раді України при розгляді у першому читанні законопроект відхилити.

2.  Направити цей висновок Комітету з питань свободи слова та інформації.

 

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 8 народних депутатів, «проти» - С.Гордієнко, О.Черноморов

Рішення прийнято.

 

Оскільки Комітет вважає, що законодавча пропозиція н.д. В.Колесніченка суперечать певним положенням Конституції України, дати протокольне доручення секретаріату Комітету скерувати лист до Комітету Верховної Ради України з питань правової політики з проханням розглянути даний законопроект в строки, встановлені Регламентом, та надіслати відповідний висновок Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

 

 

 

9.

СЛУХАЛИ: Інформацію народного депутата України А.С. Матвієнка щодо захисту інтересів громад трьох районів міста Вінниці.

Доповідач нагадав, що до Комітету неодноразово зверталися голови районних у місті Вінниця рад щодо ігнорування вимог Комітету про припинення грубих порушень Конституції та законів України керівництвом та депутатами Вінницької міської ради, які і надалі спрямовують свої дії на обмеження повноважень та можливостей районних у місті рад бути дієвими органами місцевого самоврядування, та в повній мірі задовольняти потреби територіальних громад районів міста.

Враховуючи, що проблеми порушені у зверненнях, до цього часу розглядаються у судах, було запропоновано перенести розгляд даного питання на одне з наступних засідань Комітету.

        

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 10 народних депутатів.

 

Рішення прийнято.

 

 

10.

 

СЛУХАЛИ: Інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади В.М.Петренка про Програму діяльності Кабінету Міністрів України "Український прорив: для людей, а не політиків" та проект Постанови про схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Український прорив: для людей, а не політиків" (реєстр.№1360).

Промовець наголосив, що Програма репрезентує погляди Уряду на найважливіші проблеми соціального і економічного життя країни та шляхи їх розв’язання. Наголошується на пріоритетності людського розвитку, громадянського суспільства, ставляться масштабні завдання в економічній, політичній, соціальній та інших сферах суспільного життя. Сформульовано стратегічну мету діяльності Уряду-досягнення нової якості життя громадян, запровадження соціальних, економічних та демократичних європейських стандартів. Аналіз якісних цільових параметрів Програми та заходів, що пропонуються для їх досягнення, свідчить, що основні її положення знаходяться в конструктивному руслі динамічного розвитку всіх сторін життєдіяльності людини, суспільства та держави.

В обговоренні питання взяли участь : присутні члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України схвалити Програму діяльності Кабінету Міністрів України ”Український прорив: для людей, а не політиків”, прийнявши відповідну Постанову.

2. Направити цей висновок до Комітету з питань економічної політики, визначеного головним з підготовки і попереднього розгляду даного питання.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 8 народних депутатів, «проти» - С.Гордієнко, О.Черноморов.

 

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: Інформацію Голови Комітету О.Омельченка про складну ситуацію, яка склалася в органах місцевого самоврядування по проведенню тендерних закупівель та про звернення Асоціації міст України та громад, Української асоціації місцевих та регіональних влад щодо виходу з кризової ситуації у системі державних закупівель.

Голова Комітету наголосив, що Асоціації місцевого самоврядування глибоко стурбовані критичною ситуацією, яка продовжує ускладнюватися у сфері закупівель за державні кошти. Причиною цього став Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти», який набув чинності в березні 2007 року і призвів до негативних наслідків та значного ускладнення організації та проведення тендерів. Складність і фінансова обтяжливість механізму здійснення закупівель, визначеного Законом України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», із змінами, внесеними Законом України від 01.12.2006 р. № 424-V, ускладнює та в деяких випадках навіть унеможливлює процеси своєчасного виконання державного і місцевих бюджетів за видатками, насамперед у кінці бюджетного року. Розширення функцій Тендерної палати України, відсутність дієвого механізму контролю з боку держави за її діяльністю призвели до повної комерціалізації сфери державних закупівель та маніпулювання діями замовників, що суперечить нормам та принципам міжнародного законодавства. Через відсутність нових документів, які мали б нормативно-правовий характер, залишається неврегульованою низка питань щодо визначення процедур державних закупівель, виконання договорів тощо.

В обговоренні питання взяли участь : присутні члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати звернення Української асоціації місцевих та регіональних влад щодо виходу з кризової ситуації у системі державних закупівель і направити його в Комітет Верховної Ради України з питань економічної політики для розгляду (звернення додається).

2. Вважати доцільним, до прийняття нового законодавства з питань закупівель, тимчасово відновити чинність Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» у редакції, що діяла до внесення змін законами України № 2664-IV від 16.06.2005р., № 3205-IV від 15.12.2005р., № 424-V від 01.12.2006р., № 1114-V від 01.06.2007р. шляхом скасування прийнятих змін до закону. 

3. Звернутися до Комітету з питань економічної політики з проханням  внести на розгляд Верховної Ради України відповідний законопроект, яким скасувати чинну редакцію Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».

 

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 9 народних депутатів, «не голосував» - О.Б.Боднар

 

Рішення прийнято.

 

 

12.

СЛУХАЛИ: Інформацію Секретаря Комітету С.Гордієнка про План роботи Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на період другої сесії Верховної Ради України шостого скликання (лютий-липень 2008 року).

С.Гордієнко наголосив, що на виконання статей 13, 34 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» та згідно доручення Голови Верховної Ради України для підготовки Зведеного плану основних заходів, які планують здійснити Комітети Верховної Ради України за період другої сесії Верховної Ради України шостого скликання (лютий-липень 2008 року), Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування зобов’язаний до 9 лютого направити, затверджений на засіданні План роботи Комітету. Секретар Комітету наполіг на представленні народними депутатами - членами Комітету до 9 лютого 2008 року до секретаріату Комітету пропозицій до проекту Плану роботи для їх врахування.

В обговоренні питання взяли участь : присутні члени Комітету.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Затвердити План роботи Комітету з питань державного будівництва та  місцевого самоврядування на лютий-липень 2008 року з подальшим врахуванням змін та доповнень до нього (додається).

2. Контроль за виконанням підготовки питань на засідання Комітету та дотриманням термінів покласти на секретаря Комітету Гордієнка С.В.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 10 народних депутатів.

 

Рішення прийнято.

 

13.

СЛУХАЛИ: Інформацію Секретаря Комітету С.Гордієнка про повернення до розгляду питання про висновок Комітету на проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо визначення взаємовідносин між місцевими державними адміністраціями та районними і обласними радами), р.№1313, внесений Президентом України В.Ющенко та визначений ним як невідкладний.

С.Гордієнко запропонував відкликати висновок Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо визначення взаємовідносин між місцевими державними адміністраціями та районними і обласними радами) та перенести розгляд цього питання на наступне засідання Комітету.

В обговоренні питання взяли участь : присутні члени Комітету.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Залишити висновок Комітету на проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (щодо визначення взаємовідносин між місцевими державними адміністраціями та районними і обласними радами) (р.№1313) в силі.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 8 народних депутатів, «не голосував» - С.Гордієнко, О.Черноморов

Рішення прийнято.

 

 

 

 

Голова Комітету                                                            О.О. ОМЕЛЬЧЕНКО

 

 

Секретар Комітету                                                  С.В. ГОРДІЄНКО

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“2 сесія 6 скликання ”

12 березня 2015 14:10
12 березня 2015 14:02
12 березня 2015 13:59
12 березня 2015 13:58
12 березня 2015 13:55
12 березня 2015 13:51
12 березня 2015 13:49
12 березня 2015 13:35
12 березня 2015 13:34
12 березня 2015 13:32